Že v mladosti je kmalu spoznal, da je njegova strast delo z lesom. Standardi in prilagojeno vedenje pa so bili čisto nasprotje tega, kar je želel. Ko se je naveličal življenja v mestu, se je z družino preselil na podeželje in svojo ljubezen do materiala začel dojemati v novi individualni obliki. Nenadoma je Stefan Knopp dobil veliko prostora za življenje, razmišljanje, delo in sproščanje. Selitev z družino iz mesta na podeželje ga je spodbudila, da je postavil domnevne standarde pod vprašaj in dal stvarem svojo lastno obliko. To, kar ga je gnalo že kot mladega mizarja – strast, da z lesom ustvari nekaj novega – je zdaj končno lahko uresničil v polni meri.
Značaj in učinek
Za Stefana Knoppa les že od nekdaj pomeni hrepenenje, oblikovanje in neomejene možnosti. Ko je začel eksperimentirati z lesom, se je podal na pot, na kateri vedno znova preizkuša svoje meje in meje materiala. Sama obdelava lesa odraža le enega od mnogih vidikov. Pri Stefanu Knoppu gre bolj za osebni proces uresničevanja, izostritev določene notranje drže, ki izhaja iz globokega razumevanja narave in našega mesta v njej. Knopp rad poišče kose lesa, ki jih nihče drug ne želi obdelati. Vsako drevo in vsak kos lesa sta zanj živa zgodovina. »Tako je kot pri ljudeh – več kot so doživeli, več imajo za povedati.« Stefan Knopp želi zbrati te zgodbe in jih povedati v svojem pohištvu.
Prostor za dialog
Mize so bistven element človeške izmenjave in dobesedno ustvarjajo prostor za dialog. Če Knoppa vprašate o filozofski osnovi njegovega dela, se mu zasvetijo oči: »Na drevo gledam kot na živo bitje. Z obdelavo več stoletij starega lesa skušam temu dragocenemu materialu dati nov pomen in s svojimi deli narediti zgodovino, ki jo les pripoveduje, vidno ter jo tako pustiti živeti naprej. V vseh časovnih obdobjih in kulturah je bilo »bratsko drevo« simbol življenja. Drevo je zakoreninjeno v zemlji in se izteguje proti svetlobi. Neverjetno učinkovito pretvarja CO2 v kisik in shranjuje svetlobno energijo. Hkrati pa dve drevesi nista enaki.«
Odnos do stvari
Vsak kos pohištva izpod Knoppovih rok je edinstven primerek, ki je svojo pot začel že pred davnimi časi, da bi končno – včasih po več sto letih – poskrbel za primeren ambient v pisarni ali lastnem domu. »Stranke so običajno že vključene v izbiro osnovnega materiala. Čarobni trenutek, ko določen kos lesa dobesedno nagovori stranko, je posebno doživetje. Stranka začuti privlačnost do določenega kosa lesa, les se jo dotakne ali celo nagovori. Pohištvo tako postane zrcalo ljudi, ki v njih prebudi zaupnost in odprtost,« opisuje Stefan svoje razumevanje čustvenosti in umetnosti.
Zavedanje
»Mize izdelujem, da se ljudi dotaknejo na globoki, nezavedni ravni. Že 30 let sem mizar in vedno sem vedel, kako vidim stvari in kaj si želim.« Spoštovanje nekaj večjega je tako fascinantno kot ročna spretnost umetnika. V kombinaciji z vrnitvijo k preprostosti je cilj ustvariti zavest o resničnem vplivu in globljem pomenu stvari. Kaj takega se ne zgodi čez noč, ampak je potreben čas – a kot vsi vemo, dobre stvari potrebujejo čas.
Površine kot blagovna znamka
Ogenj, voda in kovina – Stefan Knopp obdeluje svoje predmete z lastnimi, posebej razvitimi tehnikami. Tako ustvarjene površine imajo značaj, nastanejo iz čiste želje po eksperimentiranju in s svojim čutnim izgledom navdušujejo mednarodno občinstvo od Hongkonga do ZDA. Ustvariti popolnost za več generacij, uveljaviti trajnost kot življenjski slog in pri tem razviti neprimerljiva dela z brezčasnim šarmom – to je cilj Stefana Knoppa. Fascinantnost njegovih del sega daleč prek meja Avstrije. To niso samo kosi pohištva, to so kosi brezčasne lepote, notranje povezanosti z naravo in vrednote za generacije.
Več informacij www.stefan-knopp.com
(Autor: Aleksandra Mittoni, )