Zagotovo ste vsaj malo prisotni na svetovnem spletu, naj bo to z aplikacijami ali spletnimi profili, ki vas zabavajo, vam lajšajo vsakdanjik ali urejajo vaše finance. Mogoče pa ste že na medmrežju in se tega sploh ne zavedate.
Digitalna identiteta
Vsak izmed nas ima vsaj ducat pripomočkov, aplikacij in drugih storitev, ki ga spremljajo skozi vsakdan in nam namensko pomagajo pri vsakodnevnih opravilih. Na vseh teh storitvah pustimo del svojih osebnih informacij, del svoje identitete, s katerimi usmerjamo svoje življenje. Problem nastane takrat, ko se uporabno orodje spremeni v izsiljevalni pripomoček. Najprej je središče naše identitete prav e-poštni nabiralnik, saj se tu odvija vsa komunikacija z lastnimi profili, potencialnimi grožnjami, možnostjo ponastavitve gesel, saj vsaka storitev zahteva ustvarjanje profila z uporabo svojega e-poštnega naslova. Vse se torej začne in konča pri vaši e-pošti, zato je tako pomembno najprej zaščititi jedro celotne identitete, preden se lotimo česa drugega. Uporabljajte večfaktorsko preverjanje povsod, kjer imate to možnost!
Varno geslo
Glavni del varnosti je seveda vaše osebno geslo za vstop v storitev. To je lahko vaš najšibkejši, lahko pa tudi najmočnejši del varnosti, saj geslo predstavlja vrata do vašega trezorja z občutljivimi informacijami. Tako kot pri izbiri ključavnice za svoja vhodna vrata ne skoparite z idejami, ko ustvarjate geslo.
Mera vloženega truda v ustvarjanje gesla določa hitrost in težavnost, s katero se morajo kibernetski kriminalci potruditi, da pridejo do vaših informacij. Za najboljšo stopnjo zaščite se je dobro držati pravila, da mora biti geslo vsaj 9-mesto, mora vsebovati vsaj eno veliko/malo začetnico, številko in posebni znak. Najboljše je, da ga sestavite v obliki fraze, ki si jo tudi najlažje in najhitreje zapomnite.
Ne zagrizite v vabo
Nepridipravi prežijo na vaše občutljive informacije z vseh možnih strani. Lahko vam poberejo denar z bančnega računa, okradejo vašo identiteto in si z njo prilastijo sredstva drugih. To se lahko zgodi zelo hitro, kriv pa je lahko le en klik na neznani oglas ali priponko, ki vas lahko stane veliko več kot le spletni profil.